FANDOM

„Przyjaciele... Bracia... Statek który ścigamy to Urca de Lima! Hulk! Pryz niewyobrażalnej wartości.”
Kapitan Flint

Urca De Lima – najpotężniejszy hiszpański galeon i zarazem okręt flagowy floty skarbów. Przypuszcza się, że wartość ładunku wynosi pięć milionów dolarów.

Historia Edytuj

Informacje Edytuj

Statek został zbudowany przed rokiem 1715 w celu transportu złota hiszpańskiego króla. Jako okręt flagowy floty skarbów miał na pokładzie więcej złota niż inne statki. Jak większość galeonów był uzbrojony po zęby lecz często ochraniały go mniejsze statki. Z jakiegoś powodu Urca została wysłana sama.

Sezon pierwszy Edytuj

Kapitan James Flint wiedząc, że statek jest niechroniony chciał zdobyć łup, który Urca transportowała. W tym celu potrzebował mapy z trasą okrętu lecz kiedy zdobył dziennik, w którym mapa powinna się znajdować okazało się, że strona z nią została wydarta. Flint nie rozpowiadał nikomu o tym na co polują z powodu nieufności. Kiedy załoga zaczęła się buntować musiał jednak zdradzić swoją tajemnicę.

Po otrzymaniu wskazówek od pana Silvera, załoga morsa jak i strażnika mogła zacząć polowanie na Urce. Podczas poszukiwań nadszedł jednak sztorm, który zniszczył galeon (o czym Flint nie wiedział). Miejsce rozbicia Urci strzegł hiszpański okręt wojenny, który zaatakował Morsa i Strażnika. Po przebudzeniu się Jamesa na plaży, załoga, która przetrwała zabrała go aby pokazać mu co stało się z galeonem.

Ciekawostki Edytuj

  • W prawdziwej historii statek ten utknął na mieliźnie. Skarb znajdujący się na pokładzie został zabrany przez Hiszpanów a wrak spalony, aby ukryć to wydarzenie przed anglikami i piratami. Skarb w końcu został jednak skradziony przez piratów, którymi dowodził Henry Jennings.